Latest News

U-Wei Hj Shaari: Seniman Itu Lebih Tinggi Tarafnya Daripada Ulama



Kami mungkin salah faham dengan apa yang cuba & ingin di’sampaikan oleh U-Wei Hj. Shaari dalam temubual terbaru beliau bersama majalah Mastika ini. Heh, Mastika.
Pertama kali rasanya kami mengambil sesuatu daripada Mastika untuk di’jadikan bahan cerita dan ini pun kerana ia’nya berkaitan dengan kenyataan seorang penggiat seni.
Memetik kata kata U-Wei Hj. Shaari yang di’tulis wartawan Mastika, pengarah filem Hanyut ini berkata status artis bergelar seniman adalah lebih tinggi tarafnya berbanding ulama.
“Pengkarya bukan sekadar tukang, tetapi aku percaya artis boleh lebih tinggi taraf daripada ulama. Bukan artis picisan aku maksudkan tetapi seniman,” ujar U-Wei Hj. Shaari.
Pengarah filem ini turut menjawab soalan yang mengatakan beliau adalah seorang liberal dan mengakui yang liberal terlalu kecil untuk menampung pendirian & kepercayaan beliau.
“Istilah liberal yang dipantakkan ke atas aku terlalu sempit. Aku lebih daripada liberal. Liberal tidak cukup untuk menampung aku” Huh? You said what nigga?


______________________________________________________
Jangan lupe tekan iklan2 yg ada dalam blog ini..
Cukup lah hanya sekali..Terima kasih..
Please Click the advertisment.Once is enough.Thank You
p/s: please leave our comments also
tolong komen sekali ye post ini
______________________________________________________

No comments:

Post a Comment

Berita or News Designed by Copyright © 2014

Theme images by blue_baron. Powered by Blogger.