Latest News

Isu Kehadiran Psy, Zed Zaidi Mahu Artis Tempatan Diberi Peluang Dahulu



Sebenarnya isu kehadiran Psy ke Malaysia bukan sahaja menjadi topik hangat di kalangan pemerhati politik tetapi turut sama memberi tempias yang sangat kuat terhadap artis-artis tempatan. Presiden Seniman, Zed Zaidi turut meluahkan pendapatnya menerusi Twitter.
zed zaidi psy

Sebenarnya bagi Abang Nara, kehadiran Psy dengan bayaran yang begitu lumayan seharusnya dijadikan satu cabaran bagi artis-artis Malaysia. Secara jujur, Abang Nara tak nampak mana-mana artis yang mempunyai populariti sehebat Psy. Bukanlah mahu memuji Psy, namun kita harus melihat mengapa pihak penganjur lebih berminat untuk membawa artis luar berbanding menggunakan artis tempatan.
psy malaysia
Daripada dulu lagi Abang Nara perhatikan, sekiranya ada event besar, artis-artis luar daripada Korea, USA dan UK akan dijemput untuk memeriahkan majlis. Yang terbaru, kumpulan rock Gun N Roses akan mengadakan persembahan bersempena dengan perlumbaan F1 di Litar Sepang. Ini semua berlaku kerana populariti artis tempatan tidak menyeluruh dan hanya mampu menarik segelintir penonton sahaja.
yuna
Seharusnya lebih banyak artis tempatan mengambil inisiatif untuk menjadi popular di arena antarabangsa seperti yang dilakukan oleh Yuna dan Shila Amzah. Kena berani mencuba untuk mencari apakah X faktor yang membolehkan artis-artis negara lain (seperti Korea) begitu digilai seantero dunia. Barulah selepas itu lebih banyak tawaran lumayan akan masuk ke dalam poket artis tempatan.
shila zed
Kalau ditanya kepada pihak penganjur pun, pastinya mereka mahukan persembahan yang mampu memberikan pulangan setimpal dengan pelaburan mereka. Kepada artis tempatan, jadikanlah ini sebagai satu cabaran buat anda untuk terus memajukan diri dan tidak sekadar berpuas hati di takuk sekarang ini.


______________________________________________________
Jangan lupe tekan iklan2 yg ada dalam blog ini..
Cukup lah hanya sekali..Terima kasih..
Please Click the advertisment.Once is enough.Thank You
p/s: please leave our comments also
tolong komen sekali ye post ini
______________________________________________________

No comments:

Post a Comment

Berita or News Designed by Copyright © 2014

Theme images by blue_baron. Powered by Blogger.