Latest News

Kesempitan Duit Punca Utama Penceraian Sasha Saidin & Salyo

Setelah enggan membongkarkan punca penceraiannya selama ini, hari ini menerusi Kosmo, Sasha Saidin akhirnya berkongsi permasalah utama yang melanda perkahwinannya dengan Salyo. Untuk makluman, mereka berdua telah pun bercerai talak satu pada 10 Julai 2012.
sasha saidin
Rupa-rupanya punca utama perpisahan mereka ialah masalah kesempitan duit. Malah sehingga ke hari ini, bekas suami Sasha kadang kala tidak memberikan nafkah. Kata Sasha:-
Punca utamanya adalah disebabkan masalah kesempitan duit, malah kami juga sering berjauhan. Dia berada di Indonesia manakala saya di Malaysia. Pada mulanya saya rasa risau hidup sebagai ibu tunggal tetapi alhamdulillah, kini okey. Walaupun kadang-kadang bekas suami bagi nafkah, kadang-kadang tidak, saya masih boleh hidup dan tidak menghadapi masalah kewangan.
sasha saidin
Menariknya, Sasha masih ingin mahu berkahwin sekali lagi kerana mengimpikan anak perempuan. Namun begitu, salah satu syarat bakal suaminya ialah mesti mempunyai kewangan yang stabil.
Ada juga terfikir, malah kawan-kawan baik semua suruh saya cari orang kaya atau jadi isteri kedua kepada orang kaya dan sebagainya. Sebenarnya berkahwin dengan orang kaya itu tidak menjamin kehidupan yang sempurna.
Lagipun, saya tidak boleh berkongsi suami dengan orang lain. Jika duda saya tidak kisah. Saya juga pernah diminati lelaki semuda Zain (29 tahun) tetapi saya cakap pada mereka, mana mungkin saya terima lelaki sebaya adik saya.
Kalau ditakdirkan berkahwin sekali lagi, saya mahukan lelaki yang boleh membimbing saya – bukannya saya yang membimbing mereka pula. Kalau boleh dia juga harus stabil dari segi kewangan.

Sebenarnya menurut satu kajian yang Abang Nara baca, 50% pasangan suami isteri Islam bercerai dalam tempoh masa 3 tahun yang pertama. Salah satu puncanya ialah kesempitan wang. Dengan kos sara hidup yang makin meningkat di Malaysia, sememangnya suami isteri harus lebih bekerjasama dan bersikap tolak ansur terutama daripada segi kewangan. Apap pendapat anda?
______________________________________________________
Jangan lupe tekan iklan2 yg ada dalam blog ini..
Cukup lah hanya sekali..Terima kasih..
Please Click the advertisment.Once is enough.Thank You
p/s: please leave our comments also
tolong komen sekali ye post ini
______________________________________________________

No comments:

Post a Comment

Berita or News Designed by Copyright © 2014

Theme images by blue_baron. Powered by Blogger.