Latest News

Adam AF Tak Tak Kisah Status Ibu Tunggal Fiza Elite

Berkahwin dengan ibu tunggal anak dua sedikit sebanyak akan mengundang persepsi negatif daripada orang ramai. Namun buat Adam AF yang bakal bernikah dengan Fiza Elite esok, status bakal isterinya itu tidak langsung menggugat perancangannya. Lebih menarik, Adam telah melamar Fiza pada pertemuan mereka yang kedua. Macho kan?
adam af
Agak menarik juga membaca kisah percintaan Adam AF dan Fiza Elite yang ditulis menerusi Berita Harian ini. Memang inilah yang dikatakan kalau jodoh tidak ke mana. Kata Adam:-
Sebelum berjumpa secara rasmi buat julung kali, kami kerap berbalas mesej. Kami juga pernah bertemu di beberapa majlis, tetapi setakat menyapa begitu sahaja.
Satu hari, apabila ternampak gambar profil Fiza bertudung, saya terdetik bertanya sama ada dia berhijah kerana lakonan atau memang sudah berhijrah? Apabila mengetahui itulah imej terbarunya, saya terus mengajaknya keluar. Manalah tahu, jika kami boleh berkongsi serba sedikit pengalaman berhijrah.
Tak sangka pula undangan saya disambut Fiza. Kami bertemu kali pertama di sebuah restoran di Kota Damansara selepas solat Tarawih. Sejak pertemuan itu, saya terus terpaut kepadanya sehinggakan wajah Fiza sentiasa muncul dalam solat. Jadi saya menganggap itu petunjuk dari Allah.
fiza elite
Tak dinafikan wajah Fiza Elite tampak lebih manis, ayu dan sedap mata memandang apabila bertudung. Memang boleh bikin hati lelaki cair. Keputusan untuk berkahwin cepat adalah untuk mengelakkan maksiat. Kata Adam lagi:-
Tak sedaplah asyik berjumpa tetapi tiada sebarang ikatan sah. Daripada menjadi bahan cacian orang, lebih baik kami bernikah dan ia akan lebih memudahkan pergerakan.
Saya mengaku keputusan untuk berkahwin diambil terlalu cepat. Keluarga, terutama ibu pada mulanya terkejut juga dengan keputusan yang dibuat dan agak keberatan untuk menerimanya.
Namun selepas membawa Fiza bertemu ibu pada Syawal lalu, hati ibu berubah. Kelembutan dan sikap Fiza yang pandai mengambil hati keluarga mengubah pendiriannya.
Malah mereka juga tidak kisah dengan statusnya sebagai ibu tunggal. Bagi saya sendiri, yang penting adalah hati budinya.

Semoga segala yang dirancangkan akan berjalan lancar buat Adam AF dan Fiza Elite. Selamat menjalani kehidupan berumah tangga. Semoga perkahwinan yang bakal dijalankan berkekalan sehingga ke akhir hayat. Tahniah buat anda berdua.
______________________________________________________
Jangan lupe tekan iklan2 yg ada dalam blog ini..
Cukup lah hanya sekali..Terima kasih..
Please Click the advertisment.Once is enough.Thank You
______________________________________________________

No comments:

Post a Comment

Berita or News Designed by Copyright © 2014

Theme images by blue_baron. Powered by Blogger.