Latest News

Pengakuan Raja Farah

SEMENJAK mendirikan rumah tangga dengan jejaka pilihannya, Megat Bashirun Qhuyum Datuk Zakaria pada 2010, Raja Farah telah membuat keputusan untuk mengurangkan aktiviti seninya.

Kata pemilik nama penuh Raja Farah Raja Aziz ini, dia lebih mengutamakan keluarga berbanding soal kariernya.

Begitu pun, setelah hampir empat tahun hidup berdua dengan suaminya, timbul bibit-bibit kesunyian di hatinya sekali gus membuatkan pelakon berusia 26 tahun itu mempertimbangkan semula keputusannya sebelum ini.

"Sehingga kini, saya dan suami masih lagi belum dikurniakan anak seterusnya menyebabkan saya mula berasa keseorangan.

"Jadi, timbul idea untuk saya kembali aktif semula berlakon dan dia (suami) pula mengizinkan saya.

"Namun, masih ada garis panduan yang perlu saya ikuti sebagai seorang wanita yang sudah berkahwin," katanya pada Zass.

Dia yang kini sedang menjalani penggambaran drama bersiri, Salju Sakinah bergandingan dengan aktor, Yus Waisar untuk TV Al Hijrah (saluran 114) mengakui sudah bersedia untuk membuat kemunculan semula.

"Saya memang sudah menguar-uarkan kepada semua produksi termasuk penerbit mengenai perkara ini.

"Drama 13 episod ini adalah 'job' pertama saya untuk menuju ke arah tersebut," katanya.

Selain itu, Raja Farah juga baru saja tamat kontrak sebagai pengacara program, Rasa Halal Antarabangsa musim ke-9 dan 10 untuk Astro Oasis (saluran 106).

"Saya baru saja tamat menjalani penggambaran bagi program tersebut.

"Tetapi, saya sangat berbesar hati sekiranya pihak Astro masih memerlukan khidmat saya sebagai pengacara," katanya.

Kerap berjauhan, Raja Farah jawab isu rumah tangga bergolak

Kekerapan pelakon dan pengacara, Raja Farah atau nama sebenarnya Raja Farah Raja Aziz yang dilihat sering keluar ke mana-mana keseorangan tanpa bertemankan suaminya, Megat Bashirun Qhuyum Datuk Zakaria menimbulkan spekulasi yang 'bukan-bukan' mengenai mahligai yang dibina, sejak empat tahun lalu.

Bahkan, ada pula ura-ura yang mengatakan rumah tangga pasangan ini sedang retak menanti belah.

Begitu pun, teraju utama filem Salon ini menafikan semua spekulasi dan khabar angin yang bertiup kencang tetapi mengakui dia kini sedang berjauhan dengan suaminya lantaran tuntutan tugas masing-masing.

"Sejak tahun 2011, saya dan suami sudah sering berjauhan kerana suami adalah jurulatih selam skuba di Pulau perhentian, Terengganu manakala saya pula menetap di Kuala Lumpur.

"Tapi, sejak Januari lalu, saya mengambil keputusan untuk berpindah ke Pasir Mas, Kelantan kerana mahu lebih dekat dengan suami.

"Tahun lepas adalah waktu paling genting dalam hubungan kami kerana kami sering berjauhan. Sehingga ada pada satu ketika, pernah dua bulan kami tidak sempat berjumpa.

"Jadi, orang melihat saya jarang bersama suami dan lebih banyak keluar bersendirian atau ditemani ibu, kemudian timbul macam-macam andaian. Saya mohon, doakanlah yang terbaik untuk kami sekeluarga," katanya.


Katanya, adatlah sekiranya ada berlaku perselisihan faham di antara mereka suami isteri, tetapi itu tidaklah bermakna ia sehingga membawa kemudaratan kepada mereka berdua.

"Banyak konklusi boleh dibuat dan orang juga boleh kata apa saja, cuma apabila ia berkaitan dengan hal peribadi, saya lebih suka mendiamkan diri.

"Jika ada yang ingin tahu, datang bertanya dan saya boleh menceritakannya.

"Alhamdulillah, setakat ini, saya dan suami tiada apa-apa masalah besar yang boleh membawa kepada keputusan yang tidak diingini," katanya yang berhasrat untuk menetap kembali di Kuala Lumpur.
______________________________________________________
Jangan lupe tekan iklan2 yg ada dalam blog ini..
Cukup lah hanya sekali..Terima kasih..
Please Click the advertisment.Once is enough.Thank You
AIK?..BACA JE, KOMEN LA SIKIT :)
______________________________________________________

No comments:

Post a Comment

Berita or News Designed by Copyright © 2014

Theme images by blue_baron. Powered by Blogger.