Latest News

Almy tak boleh makan masakan melayu?


“Saya tak boleh makan nasi atau masakan kampung lain dan itu mungkin terjadi disebabkan saya tengah mengandung sekarang ini,” katanya yang ditemui semasa Majlis Pelancaran Kempen dan Lagu Salute Malaysia di Universiti Kuala Lumpur kelmarin.

“Saya memang mengidam sangat-sangat telur penyu dan akhirnya saya dapat makan telur penyu daripada Sabah sebanyak 5 biji selepas direbus,” katanya ringkas.

Almy yang akan berpantang mengikut cara tradisional sepenuhnya selepas ini telah mendapat pelbagai tips daripada ibunya sendiri, malah ibu mertuanya juga. Dia turut menjelaskan bahawa semenjak mengandung ini, emosinya tidak menentu dan kadangkalanya kurang stabil.

“Saya ada bertanyakan beberapa tips daripada ibu dan juga ibu mertua saya, mereka kata kalau nak cantik mestilah ikut pantang cara tradisional. Ya kadangkalanya emosi saya tak menentu dan cepat sangat rasa sensitive tetapi apabila saya bertanyakan pada orang-orang yang pernah mengandung sebelum ini, mereka mengatakan itu adalah normal bagi setiap wanita yang mengandung,” katanya mengakhiri perbualan.
______________________________________________________
Jangan lupe tekan iklan2 yg ada dalam blog ini..
Cukup lah hanya sekali..Terima kasih..
Please Click the advertisment.Once is enough.Thank You
AIK?..BACA JE, KOMEN LA SIKIT :)
______________________________________________________

No comments:

Post a Comment

Berita or News Designed by Copyright © 2014

Theme images by blue_baron. Powered by Blogger.