Latest News

Dejavu Di Kinabalu Tiru Drama Korea Summer Scent?

Seperti biasa, semalam Abang Nara membaca Pancaindera untuk mengetahui perkembangan dunia hiburan Malaysia. Antara banyak artikel yang dikeluarkan, Abang Nara tertarik dengan tulisan Joyah Spot yang bertajuk “Dejavu Kinabalu ‘tiru’ Summer Scent?. Ini kerana sebelum ini memang Abang Nara ada menerima email daripada pembaca BeautifulNara yang menyatakan persamaan dua drama ini.

dejavu di kinabalu

Abang Nara petik sedikit tulisan Joyah Spot mengenai persamaan drama ini:-

Memang sahlah, Dejavu Kinabalu sama dengan Summer Scent, bukan sahaja ceritanya tapi plotnya pun sama. Joyah boleh kata macam tukar orang Korea dengan orang Melayu sahaja. Tukar tempat di Korea dengan tempat di Sabah.

Joyah sangat yakin persamaan ini, bab pindah jantung itu memang ketara sangatlah. Joyah tanya beberapa orang kawan yang juga ?kaki drama Korea”, mereka pun kata begitu juga.

Skrip drama Dejavu Kinabalu ditulis oleh Erma Fatima. Ada orang kata mungkin secara kebetulan, ceritanya sama. Joyah tak menolak bab itu. Tapi persamaan cerita berbeza dengan persamaan plot. Takkan plot pun secara kebetulan juga?

Joyah tak menuduh Dejavu Kinabalu ciplak Summer Scent. Cuma Joyah hairan kenapa persamaannya terlalu terperinci sangat. Kalau ada yang kurang percaya cakap Joyah, silalah tonton Dejavu Kinabalu dan ingat kembali Summer Scent.

Abang Nara tak sempat tengok drama Dejavu Di Kinabalu namun sebelum ini memang sudah layan drama Summer Scent. Sememangnya ada plot pemindahan jantung berlaku. Adakah Erma Fatima tidak sengaja atau sememangnya terpengaruh dengan drama Summer Scent semasa menulis skrip dramanya ini? Sama-sama kita nantikan penjelasan daripada Erma Fatima berkaitan hal ini.




sumber:beautifulnara

______________________________________________________
Jangan lupe tekan iklan2 yg ada dalam blog ini..
Cukup lah hanya sekali..Terima kasih..
Please Click the advertisment.Once is enough.Thank You
p/s: please leave our comments also
tolong komen sekali ye post ini
______________________________________________________

No comments:

Post a Comment

Berita or News Designed by Copyright © 2014

Theme images by blue_baron. Powered by Blogger.