Latest News

Drama Sahara Di Astro Prima Dikecam Oleh Orang Ramai


Agak menarik kesedaran yang ditunjukkan oleh orang ramai yang beragama Islam mengenai drama Sahara yang bakal (sudah) ditayangkan di Astro Prima. Ramai yang tidak berpuas hati dengan imej wanita berniqab yang ditunjukkan menerusi promo drama tersebut.
drama sahara
Malah menerusi Facebook Zaharuddin.net, Ustaz Zaharuddin turut sama mengecam tindakan pengarah drama ini yang mempamerkan imej wanita berhijab dengan gambaran yang salah. Kata beliau:-
Drama ini patut diKRITIK dan dihentikan siarannya kerana merosakkan imej wanita berhijab. Wanita berhijab TIDAKLAH sedemikian murah untuk berdating, berpegangan tangan, berpelukan dengan lelaki bukan mahram. Kalau kita marah-marah non muslim menghina dan memberi gambaran salah terhadap kalimah Allah dan Nabi serta ajaran Islam, kini ia dilakukan oleh manusia yang beragama Islam sendiri.
Video promo drama Sahara untuk tatapan anda di bawah:-
Facebook Hentikan Drama Sahara kini telah mendapat kira-kira 7,000 LIKES dan angka tersebut terus meningkat setiap masa. Bagi Abang Nara seharusnya pihak yang terbabit dengan drama ini lebih peka serta memahami sensitivi umat Islam di Malaysia dan tidak hanya mementingkan keuntungan semata-mata.

______________________________________________________
Jangan lupe tekan iklan2 yg ada dalam blog ini..
Cukup lah hanya sekali..Terima kasih..
Please Click the advertisment.Once is enough.Thank You
p/s: please leave our comments also
tolong komen sekali ye post ini
______________________________________________________

No comments:

Post a Comment

Berita or News Designed by Copyright © 2014

Theme images by blue_baron. Powered by Blogger.