Click HERE

Apr 18, 2014

Saya Dengan Eina Tiada Apa-apa Hubungan Lagi – Afiq Muiz


Syukur dan gembira Abang Nara membaca perkembangan terbaru Afiq Muiz. Setelah bergaduh besar dengan ibunya tahun lalu, kini Afiq Muiz telah insaf dan tinggal bersama ibunya seperti dahulu. Malah hubungan Afiq dengan Eina Azman juga telah tamat. Lega hati Abang Nara mendengarnya. Sesungguhnya syurga itu di bawah telapak kaki ibu.
afiq muizAfiq Muiz juga telah memohon ampun kepada ibunya. Kata Afiq menerusi MalaysianDigest:-
Alhamdulillah, saya gembira dengan kehidupan sekarang. Saya dah minta ampun pada Ummi saya dan dia pun dah ampunkan saya. Dia pun bersyukur kerana saya dah tinggal bersamanya semula. Sekarang ini saya mahu bersihkan nama saya. Sekarang saya tengah kumpul duit nak bawa ibu saya pergi umrah. Insya Allah rancang nak pergi bersamanya pada Januari tahun depan.
Saya dengan Eina tiada apa-apa hubungan lagi. Kami pun sudah lama tak berjumpa kerana masing-masing sibuk. Dia pun sudah ada kekasih. Tolong jangan kaitkan lagi saya dengan dia. Dia dah tak ada dalam fikiran saya. Teman wanita saya sekarang adalah Ummi saya
afiq
Malah Afiq juga sempat memberi pesanan kepada masyarakat di luar sana yang bergaduh dengan ibu mereka supaya segera memohon maaf. Baguslah Afiq dapat kesedaran itu selepas semua kontroversi yang dilalui. Kata Afiq:-
Saya ada pesanan untuk orang diluar sana terutama yang bergadu atau berselisi faham dengan ibu mereka, balik minta maaf. Semua orang tak sempurna. Saya bersyukur kerana Allah berikan saya ujian ini. Banyak hikmahnya dan buat saya kini jadi lebih matang. Banyak yang saya belajar daripada kesilapan lalu. Sewaktu saya susah dulu saya sudah tahu siapa kawan dan siapa lawan
Insya Allah dengan terjalinnya kembali hubungan antara Afiq dan ibu, hidup Afiq akan lebih diberkati dan dirahmati. Sesungguhnya doa seorang ibu itu sangat mustajab. Semoga hubungan baik Afiq dan ibunya tidak akan diganggu gugat lagi. Selepas ini bolehlah fokus untuk menaikkan kembali nama dalam industri hiburan seperti yang pernah dikecapi dahulu. Semoga berjaya!!!
______________________________________________________
Jangan lupe tekan iklan2 yg ada dalam blog ini..
Cukup lah hanya sekali..Terima kasih..
Please Click the advertisment.Once is enough.Thank You
AIK?..BACA JE, KOMEN LA SIKIT :)
______________________________________________________

Hadiahkan Kereta Mewah Untuk Anak, Rozita Che Wan Bukan Mahu Menunjuk-nunjuk


Abang Nara suka dengan penjelasan sempoi daripada Rozita Che Wan mengenai hadiah kereta mewah buat anaknya, Ammar Effendy. Banyak pihak di luar sana yang beranggapan Che Ta menunjuk-nunjuk dan mahu berlagak dengan menghadiahkan kereta berharga ratusan ribu ringgit kepada anaknya. Namun seperti yang Abang Nara katakan dulu, kalau dah mampu apa salahnya beri hadiah sebegitu kepada anak sendiri. Tak gitu?
che ta kereta mewah
Penjelasan Rozita Che Wan sangat mudah untuk difahami dan sangat ikhlas. Orang tanya Che Ta jawab. Abang Nara yakin Che Ta sendiri tak sangka perkara ini akan menjadi besar. Kata Che Ta menerusiMalaysianDigest:-
Saya bukan hendak menunjuk-nunjuk, orang yang buat cerita dan nampak seperti saya yang nak menunjuk-nunjuk. Bila media tanya betul ke nak bagi anak kereta, saya jawab ya. Bukan nak heboh ke apa, mereka yang besarkan isu ini, jadi nampaklah seperti riak.
Bila jadi macam ni, saya sudah tidak mahu bercakap hal itu lagi. Ammar, pun ada cakap kalau mami dok cerita nanti ada penjenayah dok culik mami, macam mana?
Sebenarnya benda tu biasa saja, ramai orang lain yang beri hadiah macam-macam pada anak mereka, bila isu sebegini diperbesarkan, ia nampak seperti saya yang riak.
Lagipun, dia anak saya, bukan anak orang lain. Apa yang saya beri tu tanda penghargaan buat dia atas pencapaian cemerlang dia.
ammar
Abang Nara sokong kata-kata Che Ta. Kalau dah mampu, apa salahnya berhabis sedikit untuk anak sendiri. Dengan hadiah sebegini, pastinya Ammar akan lebih bersemangat untuk mendapat keputusan cemerlang di universiti kelak. Sekali sekala beri hadiah kepada anak, mestilah yang “grand”. Takkanlah anak Che Ta nak pakai Myvi je. Tak gitu? Apa pun, diharap Che Ta dan Ammar berhati-hati dan lebih peka ketika berjalan di khalayak ramai selepas ini kerana takut juga ada pihak yang berniat jahat terhadap mereka. Semoga semuanya akan selamat.
______________________________________________________
Jangan lupe tekan iklan2 yg ada dalam blog ini..
Cukup lah hanya sekali..Terima kasih..
Please Click the advertisment.Once is enough.Thank You
AIK?..BACA JE, KOMEN LA SIKIT :)
______________________________________________________

Emma Maembong Tak Kisah Kahwin Dengan Zizan Razak Di Usia Muda


Fuhhh~~ Untunglah Zizan Razak. Kekasih hatinya si Emma Maembong yang baru berusia 22 tahun sudah pun memberikan “green light” untuk berkahwin pada bila-bila masa sahaja. Kalau Abang Nara jadi Zizan, esok masuk meminang, lusa terus kahwin. Awek yang secun Emma Maembong mana boleh simpan lama-lama. Hehehe.
emma maembong
Walaupun menyatakan kesediaannya untuk bergelar isteri kepada Zizan, Emma memaklumkan yang belum ada tarikh yang telah dipersetujui untuk melangsungkan perkahwinan mereka. Untuk makluman, baru-baru ini tersebar khabar angin bahawa Zizan dan Emma bakal bernikah selewat-lewatnya Januari tahun depan. Kata Emma menerusi Kosmo:-
Saya sudah bersedia berkahwin pada usia sekarang kalau sudah sampai jodoh dan waktunya. Keluarga Zizan belum datang berjumpa saya lagi, mustahil sudah ada tarikh kahwin. Jika sudah ditetapkan nanti, kami akan adakan sidang akhbar.
zizan dan emma
Bab duit rasanya memang dah cukup kot untuk Zizan dan Emma berkahwin. Sekarang ini tibalah masa untuk mendapatkan restu keluarga. Tak sabar pula rasanya nak tengok majlis perkahwinan mereka berdua. Confirm meriah dan gempak gila. Sama-samalah kita nantikan.
______________________________________________________
Jangan lupe tekan iklan2 yg ada dalam blog ini..
Cukup lah hanya sekali..Terima kasih..
Please Click the advertisment.Once is enough.Thank You
AIK?..BACA JE, KOMEN LA SIKIT :)
______________________________________________________

Saya Tidak Ada Melakukan Apa-apa Aksi Bercium – Nur Fazura


Akhirnya setelah sekian lama berdiam diri mengenai khabar angin aksi berciumnya di KLIA dengan teman tapi mesranya, Randy Seidman, Nur Fazura tampil memberikan kenyataan pertamanya semalam. Mengakui baru mengetahui mengenai khabar angin itu, Fazura nyata terkejut dengan dakwaan tersebut.
fazura bercium di klia
Kata Fazura menerusi MalaysianDigest:-
Buat apa ya? Siapa yang keluarkan dulu? Cium yang macam mana…? Bercumbuan ni ada macam-macam jenis. Saya tak faham. Saya tidak tahu cerita apa yang anda semua dengar.
Saya tidak ada komen. Anda semua kata saya bercium tapi saya pun tak tahu bercium yang macam mana. Saya bersama kawan-kawan saya di KLIA, itu saja. Saya tidak ada melakukan apa-apa aksi bercium.
Saya tak tahu. Saya baru dengar tentang hal ini, hari ini. Anda semua patut tanyakan pada orang yang membuat cerita itu kerana dia yang lebih tahu. Jangan tanya saya.
fazura bercium di klia
Walaupun sebelum ini dikatakan ada gambar dan video aksi Fazura itu, namun sehingga ke hari ini tiada sebarang bukti dipertontonkan kepada khalayak ramai. Yang bagusnya, Fazura tidak marah kepada pihak yang menyebarkan cerita tersebut. Respek Abang Nara dengan ketenangan pelakon ini.
Saya okay saja. Ini semua tidak ada kaitan dengan saya. Terpulang kepada yang buat cerita. Kalau dia rasa dia betul, betul lah. Saya yakin Allah lebih nampak apa yang setiap manusia buat. Jadi apapun iat dia, itu antara dia dengan Allah
fazura
Diharapkan dengan penjelasan Fazura ini, semua pihak berpuas hati. Secara logiknya takkanlah artis sepopular Fazura ingin melakukan aksi sumbang di khalayak ramai. Nampak sangat tidak logik. Mungkin ada pihak yang cemburu dengan keakraban Fazura dan Randy sehingga sanggup menyebarkan cerita tidak masuk akal ini. Apa pula kata anda?
______________________________________________________
Jangan lupe tekan iklan2 yg ada dalam blog ini..
Cukup lah hanya sekali..Terima kasih..
Please Click the advertisment.Once is enough.Thank You
AIK?..BACA JE, KOMEN LA SIKIT :)
______________________________________________________

Apr 17, 2014

(VIDEO)Don Daniyal Jawab Teguran Wardina – Video Itu Diedit Sekerat-Sekerat Untuk Propaganda


Dalam status tersebut, Wardina telah merujuk kepada sebuah video yang mengandungi kompilasi klip pendek ceramah lelaki itu yang dikatakan tidak sahih. Hari ini, menurut Sungai Rapat Online, Don telah tampil memberi penjelasan berkenaan video itu, yang didakwanya dihasilkan oleh individu yang tidak dikenali.
Menurut Don, adalah tidak adil dengan memuat naik video yang telah diedit daripada ceramah-ceramahnya kemudian menggunakan video tersebut untuk menghentam dirinya.
Komennya:-
Apakah niat sebenar memuat naik video yang telah diedit itu kemudian menghentam saya? Adakah bertujuan baik atau sebaliknya? Kebiasaannya video sekerat-sekerat ini hanyalah untuk tujuan propaganda.
Beliau disarankan supaya berjumpa ustaz atau alim ulama, bukannya menggunakan ustaz Google, Facebook atau Twitter. Apakah video itu menjadi satu dalil kepadanya untuk menghentam orang lain?
Don turut menyarankan agar pembuat video hadir dalam ceramahnya, bukannya mengambil daripada video sekerat-sekerat supaya wanita itu tahu sepenuhnya apa yang beliau inginkan–itupun jika beliau ikhlas.
Siapa yang buat video sekerat-sekerat ni, apa tujuannya selain daripada untuk tujuan propaganda. Jika mereka ikhlas kenapa perlu edit video tersebut?
Saya juga tidak kata saya betul semua, saya manusia biasa tetapi ada orang yang memilih untuk menghentam jika orang itu tidak dalam ahlinya. Mungkin saya selalu kerap keluar di TV Alhijrah menyebabkan ada orang yang tak senang duduk.
Saya tak kenal pun dengan orang yang buat video itu, takkan saya tak buat rujukan dalam setiap ceramah saya. Sebagai seorang penceramah sudah semestinya saya membuat rujukan terlebih dahulu sebelum membuat sebarang ceramah.
Saya tak pernah cari pasal dengan sesiapa pun, antara bahan rujukan saya tentang Bani Tamim adalah saya membuat rujukan dengan Ustaz Badlishah.
Pendapat dan teori memang ada di kalangan ulama mengikut hadis-hadis.
Saya teringat satu kisah Juraij yang telah difitnah oleh seorang pelacur yang sangat cantik berkata, ‘Jika kalian menghendaki, aku akan memberinya fitnah.’
Kepada sesiapa yang ingin mengetahui dengan lebih lanjut mengenai ceramah saya sila berjumpa dengan saya dan bukannya dengan melihat hanya pada video yang diedit sekerat-sekerat kerana itu merupakan propaganda untuk menjatuhkan seseorang.
Ini ialah video penjelasan dari Don:-
Setakat ini tiada kenyataan balas dari Wardina. Bersama kita nantikan perkembangannya.
Laporan asal: Sungai Rapat Online
______________________________________________________
Jangan lupe tekan iklan2 yg ada dalam blog ini..
Cukup lah hanya sekali..Terima kasih..
Please Click the advertisment.Once is enough.Thank You
AIK?..BACA JE, KOMEN LA SIKIT :)
______________________________________________________

Apr 16, 2014

(VIDEO)Serius Sweet, Emma Maembong Paksa Zizan Cakap Sayang Kepadanya


Ahhh. Apabila bercinta, semuanya manis. Semuanya gembira. Semuanya indah-indah belaka. Abang Nara memahami perasaan seperti berada di awang-awangan yang sedang dialami oleh Zizan Razak dan Emma Maembong. Tidak ada perasaan cemburu malah Abang Nara gembira melihat kebahagiaan mereka. Mereka memang pasangan yang sama cantik sama padan, sama kelakar dan sama comel.
emma dan zizanSetelah membuat pengakuan kepada umum mengenai percintaan mereka, Zizan dan Emma kini lebih terbuka untuk berkongsi gambar-gambar mesra dan video-video bersama. Salah satu yang menarik perhatian sudah tentu video Emma Maembong “memaksa” Zizan mengeluarkan kata-kata cinta kepadanya. Sweet sangat-sangat.
Comel kan? Semoga percintaan mereka kekal bahagia sebegini dan semoga dipermudahkan urusan untuk bergelar suami isteri. Abang Nara yakin ramai yang tak sabar mahu melihat pasangan secocok ini tersenyum gembira di atas jinjang pelamin. Sama-samalah kita doakan.
______________________________________________________
Jangan lupe tekan iklan2 yg ada dalam blog ini..
Cukup lah hanya sekali..Terima kasih..
Please Click the advertisment.Once is enough.Thank You
AIK?..BACA JE, KOMEN LA SIKIT :)
______________________________________________________

Klik untuk support blog ni


JOM KLIK-KLIK IKLAN DI BAWAH UNTUK MEMBANTU BERITA SENSASI BERTAHAN “JOM KLIK”